

Sayı : 2016/781 24/06/2016
Konu: SOLAS hk.
Değerli Üyelerimiz;
Bilindiği üzere; Dolu Konteynerlerin Brüt Ağrılığının Tespiti Hakkındaki Yönerge 01.07.2016 tarihinde yürürlüğe girecektir. Bu uygulama Denizde Can Emniyeti Uluslararası Sözleşmesi (SOLAS-74) uyarınca ülkemizle beraber tüm ülkelerde uygulanacaktır.
Tüm uygulama kuralları; Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), SOLAS ve uluslararası anlaşmalarda belirlenmiş yazılı kurallar ile yaptırım uygulanacaktır. Bu uygulama “Gümrük İdaresini” bağlayan bir işlem değildir.
Bu uluslararası denetim uygulamasında yaptırımlar gümrük idaresinin yaptığı kontrollerin dışında olacaktır.(Tartım işlemi neticesinde tespit edilen brüt ağırlık, sadece gemi güvenliği ve kıyı güvenliği ile ilgili olduğundan, gümrük beyannamesinde beyan edilen ağırlık ile farklılık göstermesinin gümrük işlemleri açısından herhangi bir bağlayıcılığı yoktur.)
DOLU KONTEYNER TARTIM İŞİNDEN SORUMLU OLANLAR
• YÜKLETEN
• KIYI TESİSİ İŞLETİCİSİ
• TAŞIYAN
• HAT OPREATÖRÜ
• TARTI ALETİ OPERATÖRÜ
• TAŞIMA İŞLERİ ORGANİZATÖRÜ
Değerli Üyelerimiz,
Dolu konteyner tartı işlemi, ihracatçı firma ile yukarıda adı geçen acentelerin sorumluluğundadır. Gümrük İdareleri ve Gümrük Müşavirleri açısından herhangi bir bağlayıcılığı yoktur. Konteynerlerin gemiye yükleme işlemi ilgili acenteler aracılığıyla yapıldığı, dolayısıyla tartılan konteynerin brüt ağırlığının tespiti gemi güvenliği açısından önem arz ettiği ve tespit edilen ağırlığın da ilgili gemi kaptanına acentesi tarafından sunulduğu değerlendirildiğinde, ihracatçı firmanın işletmesi dışında liman işletmesi içinde yapılacak tartım işlemleri işin doğası gereği acenteler tarafından yapılması gerekmektedir.
Değerli Üyelerimiz, işlemlerini yürüttüğünüz firmalara da yardımcı olması açısından uygulamayı özetleyecek olursak; ihracatçı firmaların konteyner ile yapacağı ihracatlar da, yönerge uyarınca belirlenmiş olan iki yöntemden birisi (Yöntemi-1 / Yöntem-2) ile dolu konteynerin yönergede belirtilen uygun kantar tarafından tartılması sonucunda doğrulanmış brüt ağırlık belgesi düzenlenmesi ile taşıyıcı firmaya veya acenteye bildirilmesi işlemidir.
Yöntem-1: Eşyanın konteynere tamamının yüklenip konteynerin kapatılarak mühürlenmesi sonrası, dolu konteynerin brüt ağırlığının tespiti için ihracatçı firmanın işletmesinde bulunan veya kantar, işleticisi veya liman işletmesinde bulunan yönerge uyarınca (Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca onaylanmış, Ticari ve her 6 ayda bir TÜRKAK tarafından tartı aletlerinin kalibrasyonu alanında ISO 17025 standardına göre akredite edilmiş kurum veya kuruluşlarca kalibrasyonunun yapılarak sertifikalandırılmış olması) uygun kantarda yapılan tartım işlemidir.
Yöntem-2: Konteyner içine yüklenecek her yükün, paketin, paketleme ve yük emniyet malzemesinin ağırlıkları ile konteynerin dara ağırlığının birlikte toplanması yoluyla dolu konteynerin toplam brüt ağırlığının yönergede belirtilen uygun kantarda tartılarak tespit edilmesidir. Bu Yöntem sadece yetkilendirilmiş yükümlü statüsüne sahip olan ve İdare tarafından yetkilendirilen yükletenler tarafından kullanılır.
Denizyoluyla Taşınacak Dolu Konteynerlerin Brüt Ağırlıklarının Tespiti ve Bildirimi Hakkında Konu EK-1’deki yazımız ile daha detaylı anlatılmıştır.
Bilgilerinize sunar, işlerinizde başarılar dileriz.
Saygılarımla,
Taşkın DALAY
İzmir Gümrük Müşavirleri Derneği
Yönetim Kurulu Başkanı
Ekler: 1-SOLAS ve Tartım Uygulama Rehberi,
2-Denizyoluyla Taşınacak Dolu Konteynerlerin Brüt Ağırlıklarının Tespiti Ve Bildirimi Hakkında Yönerge

EFE ERSOY
ADNAN ABİDİN ÇELİK
YAMAÇ ÖZBAL
MERVE KUŞDEMİR
ERHAN ODABAŞI
RAMAZAN YILDIRIM
ENGİN GÜLER
BEGÜM ŞARDAŞ
ZAFER ÖZKEN
İREM NUR GÜNGÖR
Alış | Satış | |
USD | 0.000 TL | 0.000 TL |
EUR | 0.000 TL | 0.000 TL |